[Epitesz-barkacs] gázhiány-veszély építészeti szemszögből

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2009. Jan. 3., Szo, 19:22:22 CET

Szervusz HJózsi!

> De még ennél is jobb a cserépkályha, mert valszleg nagyon kevés olyan van
> belőle, aminek a kéménycsatlakozásánál lenne elzáró szerkezet. Többnyire úgy

Maradjunk annyiban, hogy részben záró (-:

> vannak kialakítva, hogy nem lehet tökelzárni alul. És nem szokták állandóan
> etetni sem. Sok meló van vele, és aki megszokta használni, az nem cseszik ki
> magával, rendet tart benne. A gázhoz nem mernek nyúlni a népek többnyire.
> Akkor is használják, ha már kéne vele valamit csinálni.

Meg az rendszerint automatikus. Ősszel kapcsoló átkapcsol, fűtőtestek
portalanít, és már csak a termosztáttal és a gázszámlával lehet
találkozni tavaszig. A kályhába naponta be kell nézni, figyelni kell
az elzárásra (alul :-) hogy ne hűljön ki, huzatot szabályozni,
időjárásfüggően pakolni a fát stb. Hozzá is bújunk, tetejére rakunk
valamit szárítani, közben a külsejét is szemmel tartjuk.

A családi gázkazánba egyszer poénból belenéztem alulról a hőcserélő
felé. Hát, igen szomorú látvány fogadott: szarráégett lemezkék, csupa
korom minden, a fűtésen viszont semmit nem lehetett észrevenni. Hívtuk
a gázos mestert, égre-földre dícsérte a szerencsénket, hogy nem
történt baj (jó fej, gondolkodás nélkül tépi le az ablakról a
tömítést, igaz, apám sem sokat gondolkozott, hogy visszaragassza-e).
Hőcserélőcsere (-: na de ki nézegeti a gázkazánt? Az újabbakba olykor
bele se látni, igaz, ott talán az öndiagnosztika segít, meg van,
amelyik el van zárva a szoba levegőjétől (ez megbízható elzárás?)

szia: Balázs