[Epitesz-barkacs] gázhiány-veszély építészeti szemszögből

Agyagos agyagos at enternet.hu
2009. Jan. 4., V, 14:18:38 CET

Szevasztok!
     Jhidvégi írta:

> De vajon mennyi a cserépkályhák aránya a gázszerkezetekéhez képest?
> Szerintem úgy 500-szor több a gázkészülék. Tehát, ha arányos lenne, akkor
> 1 cserépkályha CO halálesethez 500 gázos CO haláleset tartozna.
       Akkor se volt, amikor a gáz még a föld mélyén szundikált. :-)

> De még ennél is jobb a cserépkályha, mert valszleg nagyon kevés olyan van
> belőle, aminek a kéménycsatlakozásánál lenne elzáró szerkezet.
          Egyszerű, tiltja -jogosan- az MSZ.

          (De nem csak a cserépkályháéba, hanem  gázkészülékek elvzető
            csövébe, és a kéménybe való beépítését, még a szűkítést is!
           Nem véletlen, hogy az előregyártott kéményekhez sem
            gyártanak ilyen elemeket.)

> Többnyire úgy vannak kialakítva, hogy nem lehet tökelzárni alul.
           Dehogynem. Pont az a lényeg, leégés után hermetikusan
         lezárni, és onnantól nincs veszteség.

> És biztos van még számos oka annak, hogy miért ezekkel van a több baj. Az
> is, amit már említettek talán többen is, hogy a gáz égésterméke majdnem
> szagtalan.
           Mindkettővel egyetértek. :)

 Agyagos                            mailto:agyagos at enternet.hu