[Epitesz-barkacs] gázhiány-veszély építészeti szemszögből

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 4., V, 17:10:58 CET

Agyagos wrote:

>        Akkor se volt, amikor a gáz még a föld mélyén szundikált. :-)

Ezt nem hiszem. Én 70-től voltam katona, és akkor is már nagyon kemény
szabályok voltak arra, hogy mit kell a kályhával tenni este. Már írtam.
Nem légből kapott dolog volt, biztos, hogy akár egész szakasz katona is
került közel a túlvilághoz, vagy zömük meg is halt ilyen baromságok miatt.
Csak régebben nem volt jellemző, hogy egy-egy ilyen haláleset nagy
médiavisszhangot kapjon. Nem volt jellemző a bulvár. Olyan esetek jöttek
csak fel, hogy valaki kályha mellett teknőben munkaruhát mosott benzinben.
(Erre konkrétan emléxem, persze évszámot és helyszínt nem tudom már
mondani.)

>           Egyszerű, tiltja -jogosan- az MSZ.

Hallod Balázs?! :-)

>            Dehogynem. Pont az a lényeg, leégés után hermetikusan
>          lezárni, és onnantól nincs veszteség.

Csak nagyon szubjektív, hogy ki mikor ítéli a berakott holmit teljesen
leégettnek. Hálistennek a problémát gáz esetén teljes egészében megoldotta
a zárt égésterű kazán.