[Epitesz-barkacs] parasodas 3

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2009. Jan. 4., V, 12:46:20 CET

Szervusz HJózsi!

> Lehet, hogy nem rohad, mert néha lefestik... de emlékezhetsz talán még Te is
> a régi jó jégvirágos ablakokra, amikre akár népmesék is keletkeztek. Én is
> emléxem még gyerekkoromból jégvirágos ablakra. Az valamikor le is olvadt ám!
> És kevésbé hideg esetén meg nem jég, hanem víz kellett, hogy ott legyen, de
> nem vacakoltak vele, max letörölték. :-)

Biztos volt ott víz... viszont némelyik ablak annyira jól megmaradt
még masszív festés nélkül is, pl. ebben a házban, hogy biztos nem
tocsogott rendszeresen vízben. Mos meg tudok mutatni 3-10 éves
ablakokat, melyek szétrohadtak a csorgó víztől.

> Meg az, hogy ez egy kissé jobban záródó nyílás-zárókkal ellátott ház, nem?

Letépjem? (-: már csak az a kérdés, fönt vagy lent, hogy ne fokozza
ezt a jelenséget. Ha fönt tud szellőzni, végigfolyik a száraz levegő
az ablakon, viszont várhatóan ez elég kicsi mennyiség lenne. Kérdés,
hogy hűti vagy szárítja inkább a benti meleg párás levegőt...

> páratartalom is lejjebb fog jönni, mert most az a 60% biztos nem 22 fokhoz
> tartozik.

Nem. 17-19 fok. Mondjuk a 22 nem cél, mert az már kifejezetten meleg -
bár most is elő tudnánk állítani.

> Ha a légréteg 16mm körülire sikeredik, akkor szerintem megoldódik a
> probléma. (Asszem a korábbi emilem nem ment át.)

De, átjött. Mit szólsz az alsó hőhidakhoz? Ettől azért valamennyire
megmarad. Mindenesetre kipróbálom.

szia: Balázs