[Epitesz-barkacs] parasodas 3

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 4., V, 13:00:57 CET

Balázs Bámer wrote:

> Biztos volt ott víz... viszont némelyik ablak annyira jól megmaradt
> még masszív festés nélkül is, pl. ebben a házban, hogy biztos nem
> tocsogott rendszeresen vízben. Mos meg tudok mutatni 3-10 éves
> ablakokat, melyek szétrohadtak a csorgó víztől.

Valszleg régen nem párásítottak bent. Pl a padláson teregettek, vagy kint.
Tényleg, próbáljátok ki, lehet, hogy semmi baja nem lesz azoknak a
pelenkáknak, szépen elszublimál róluk a jég, mint itt korábban szóba
került. Max felhasználás előtt picit bent is ki lehet teríteni, vagy
beszedés után.

Aztán lehet, hogy régen nem olyan fából készültek az ablakok, mint ma. Ezt
nemtom, csak felteszem. Itt is van egy szétrohadt ablak, aminek az alját
valamikor kicseréltem valami keményebb fára. Annak semmi baja, a mellette
lévő részek viszont már tök szétrohadtak. (Még én csináltam ezeket marha
rég sima fenyőfából, franc tudja, milyenből.)

> Nem. 17-19 fok. Mondjuk a 22 nem cél, mert az már kifejezetten meleg -
> bár most is elő tudnánk állítani.

Pedig, ha nyáron ki akarjátok bírni, már most edzeni kell a kánikulára!
:-)

> De, átjött. Mit szólsz az alsó hőhidakhoz? Ettől azért valamennyire
> megmarad. Mindenesetre kipróbálom.

Ha megvan ez a 16mm körüli légrés, aminél már nem tud létrejönni a
légáramlás, lehet, hogy a hőhidat is kellőképpen eljelentékteleníti. Majd
kiderül, én is kíváncsi volnék. Elsőre ezzel a felrakott fóliával is ki
tudnád próbálni. Gondolom a rögzítő léceket felszögelted vagy csavaroztad.
Tehát nem probléma, ha még valamit fecsavarozol, ami benyomja a fóliát a
szélein úgy, hogy a szükséges légrés jöjjön létre. Ez egyúttal ki is fogja
feszíteni a fóliát, hogy sík legyen, mint az üveg, ne mozogjon a széltől,
tehát ne szellőzzön ki olyan könnyen a köztes levegő.