[Epitesz-barkacs] parasodas 3

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 4., V, 17:05:21 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Értem már, hogy gondolod! Csak egy kis lécet tennél az üveg és a
> keret találkozásához, nem borítanád be a keretet is.

Pontosan! Sőt, Balázs is megfogalmazta, hogy ide valami olyan kéne, aminek
a felfekvési felülete nem 90 fokos, hanem nagyobb szögű. És láttam is
olyanokat, sőt, biztos gyakorlati okokból a 90 fokos helyekre valók is
vannak vagy 110-120 fokosak. Ide pont jó lenne egy ilyesmi. Pont határolná
némi hőszigeteléssel az alu betét zónáját.

> Itt ellentmondó szempontok játszanak az ablakgyártásban. A minél
> nagyobb üvegfelület, és minél kisebb (mű)anyagfelhasználás
> érdekében olyan minimális horonyba ül be az üveg, ami a
> mechanikus rögzítéshez kell.

Persze, jogos is. Viszont ezzel a módszerrel, amit javasoltam, nem valami
sok lenne letakarva az üvegből. Lehet, hogy már az is jó, ha csak pont az
alu rész van letakarva, esetleg még 5mm. Maga az üveg nem olyan jó
hővezető talán, hogy sík irányba is annyit vezessen, hogy ott kijusson a
jelenséget előidéző hő.

> Egyes gyártóknál van javított hőszigetelésű ablak, ahol eleve
> mély horonyba teszik az üveget, lehetőleg hőhídmentes távtartókra
> ragasztott táblákból.
> Az Általad javasolt megoldás ezt közelítené.

Hát valahogy úgy. Utólag látom, hogy ezek mintha régi ablakok lennének.

El tudom képzelni, hogy idővel megjelennek olyan ablakok, amiknek az üvege
úgy 3 rétegű, hogy egy jó mély és hőszigetelt horonyban fog ülni, esetleg
kintről kap valami mechanikai védelmet a hőszigetelő réteg. Ma, amikor már
tizencentiben mérik a hőszigetelést, és a külső fal eleve megvan minimum
30 centi, egyáltalán semmi akadálya nem lenne ezeknek a vastagabb
ablakkereteknek. Nyáron is jó, télen is jó.