[Epitesz-barkacs] gázhiány-veszély építészeti szemszögből

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 4., V, 21:55:47 CET

Auth Gábor wrote:

>   Hülyék ellen nemigen lehet védekezni... pár éve a saját szememmel
> láttam, hogy egy autó a tilos jelzést mutató fénysorompó előtt álló
> kocsisort előzve a leeresztett félkarú sorompón átmegy a síneken...
> ~10 másodperc múlva jött az IC elég szép sebességgel.

Azért a vasút is benyalhat! Én is jártam már úgy, hogy áll a sor már
hosszú-hosszú percek óta, vonat meg sehol. Láttam a túloldalon, hogy a
helyiek visszafordulgatnak, ők már tudják, hogy mi az ábra, nincs értelme
várni. Én meg kiszálltam, szétnéztem (épp a sor legelején álltam), azt is
felmértem, hogy van-e közel-távol valami yard, aztán szépen átmentem.
Láttam a visszapillantóból, hogy még sokáig semmi nem történt. Követőim is
akadtak, ez volt talán a legszarabb érzés, mert lehet, hogy úgy követtek,
hogy nem néztek eléggé szét. Amúgy marha távolra be lehetett látni a
pályát.

Ha a vasút venné a fáradságot, és komolyan vehető jelzésekkel operálna,
mindenki látná a gyakorlatból, hogy ha egyszer piros a lámpa, akkor 1
percen belül vagy valami kopnszenzusos rövid idő elteltével hétszentség,
hogy jön a vonat, akkor egész máshogy viselkednének az emberek. Na de
amikor direkt szivatás van, meg ki van írva olyan baromság, hogy "a
sorompó 10 percen túl is zárva tartható", akkor mit lehet várni? Hát
persze, hogy vannak, akik bepróbálkoznak. Akinek nem jön be, mert
figyelmetlen... annak peche van. De nem így szoktak a balesetek történni,
hanem mennek, mint a golyó, és kész.

Ilyet rohadt ritkán csinálok, talán egész életemben ha 2-szer elkövettem.
De ha nem piros, akkor is tutira szétnézek.
Na de vannak helyek, amiket lehetetlen belátni. Itt mese nincs,
kockáztatni kell. Akkor látok a sinekre, akkor is csak kis szakaszon a
kanyar és beépítettség miatt, ha már a kocsi orra a sineken van. Cseszék
meg! (Helyszín: Jáhosháza.)