[Epitesz-barkacs] parasodas 4

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 6., K, 10:32:52 CET

Balázs Bámer wrote:

> Eredmény:
> http://www.bamer.hu/haz/ablak/ablakokbent.jpg
> Baloldalt a fóliás, középen háromrétegű, jobboldalt natúr kétrétegű.
> Most jön majd ideiglenes külső hőszigetelés 5 cm hungarocellel,
> ablaktömítés részleges letépése.

Asszem nem fog az egész menni.

Nézegetem a harmatpont táblázatot. Nálatok, ha jól emléxem, jellemzően
18-19 fok van, és 60-65% páratartalom. Ennél a harmatponti hőmérséklet 11
fok körül van.

Itt az lehet az ábra, hogy ezen ablakok körül már eleve hidegebb van, mint
ahol szoktad mérni a 18-19 fokot, mondjuk az ablakok közelében mérve már
csak 15 fok van, onnan meg már nincs sok a 11 fokig, nemde?

Ha már ennyit dolgoztál vele, mérd már meg, mennyi a hőmérséklet valahol
az ablakok közelében, de nem az üvegnél, hanem kicsit odébb! De ha van
olyan hőmérőd, amit kéziműszerhez lehet kapcsolni, tehát pic
hőtehetetlenségű, azzal rá tudnál mérni az ablakon lévő vízre is. Annak a
hőmérséklete kb azonos a harmatpontival. Ugyanis a víz lecsapódása hőt
fejleszt, szóval itt a hőmérséklet megáll a harmatpont környékén, nem
nagyon megy lejjebb.
Egy infra hőmérővel az üvegfelület hőmérsékletét is meg lehet mérni úgy,
hogy egy kis darab szigszalagot a felületre ragaszt az ember, és azt nézi
vele.