[Epitesz-barkacs] parasodas 4

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2009. Jan. 6., K, 15:15:34 CET

On 6 Jan 2009 at 14:05, jhidvegi wrote:
> Megint a táblázat. Ha mondjuk 22 fokra emelik a h~Nmérsékletet úgy,
> hogy ott legyen a páratartalom 60%, akkor a leveg~N harmatponti
> h~Nmérséklete már majdnem 14 fok. Szerintem ezzel nem oldanák meg a
> problémát.
Egy átlagos, központi fűtéses lakásban, télen 40 % alá esik a
páratartalom, ezért nincs kondenzáció a hideg üvegfelületeken.
Itt a nedvesség ellen rosszul szigetelt házban a hideg felületken
eléri a harmatpontot.
Továbbra is az a véleményem, hogy ez ellen elsősorban a
páratartalom csökkentésével lehet védekezni. A talajnedvesség
elleni szigetelés megoldása egyébként is célszerű, az épület
állékonysága, salétrom és penészmentessége szempontjából.
Ha ez végképp nem megy, akkor - tüneti kezelésként - marad a
felületek hőmérsékletének emelése. Ehhez lehet barkácsolni, vagy
ablakokat cserélni. Egyik drága, a másik kérdéses eredményű :-(
Láthattuk a képen, hogy jó állapotúnak tűnő festett fa ablakra
szerelt harmadik üveglap sem hozott tényleges megoldást. Innantől
a jelenlegi használati és nedvesedési viszonyok között, önmagában
az ablakcserétől sem várható megnyugtató megoldás.

A hőcserélős szellőztető rendszereknél inkább az jelent
problémát, hogy nagyon kiszárad a lakás levegője, akár 30 % alá
is lemehet, így előfordulhat, hogy külön kell foglalkozni a
párásítással.
Itt az utóbbi automatikusan megoldódna, csak ne kerülne egy
kisebb vagyonba ez a beruházás is :-(

üdv

szepygab