[Epitesz-barkacs] parasodas 4

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2009. Jan. 6., K, 15:25:05 CET

Szia Balázs!

On 6 Jan 2009 at 14:19, Balázs Bámer wrote:
> Igazad van, de most nincs mód csökkenteni a páratartalmat, csak
> szell~Nztetéssel. Kés~Nbb ennek valami kifinomultabb formáját fogom
> alkalmazni, a fürd~Nszoba födémébe már be is van építve az elszívó cs~N.
> Ventilátor még nincs rajta anyagi és id~N-okokból. Valami olyanra
> gondolok, hogy ide szorulna vissza a teregetés is, nettó elszívás
> lenne itt, hogy ne menjen mindenfelé a pára. Lehetne akár
> páratartalom-függ~N szabályozással, teregetés idejére pedig valami
> kisteljesítmény~n pótf~ntés is, bár ez hosszútávon drága.
Jó az elgondolás. A szellőző rendszereknél vannak bevúvásos
helyiségek (jellemzően a lakószobák), átömléses helyiségek
(jellemzően előszoba, folyosó) és elszívásos helyiségek
(jellemzően fürdőszoba, wc, konyha). Ezzel biztosítható, hogy
mindenütt cserélődjön a levegő, a szagok ne menjenek rossz
irányba, ugyanakkor a beruházás is olcsóbb, mint ha minden
szobában lenne befúvás és elszívás is. A wc-be, fürdőbe, stb.
érdemes mozgásérzékelőt szerelni, ami az átlagos légszállítás
megemeli, amikor ezek a helyiségek használatban vannak.

Ha a képeken jól láttam, egy régi házat tataroztok. Ha ez pl.
parasztház, aminek nincs beépítve a padlástere, akkor ott nagyon
könnyen végigvezethető a légtechnikai csövezés.
Sajnos maga a szellőző gép félmila körül van, mire mindent
kiépítesz közelíti az egészet :-( Csinált már Valaki ilyen
hőcserélős szellőzőgépet barkács kivitelben is. Egyszer elküldte
nekem a képes dokumentációt. Nem kevés munka, de megoldható, és
csak jóval olcsóbb lesz. Persze a vezérlést is meg kell csinálni,
de ez az elektro-listások építkezős részhalmazában nem igazán
gond :-)

üdv

szepygab