[Epitesz-barkacs] parasodas 4

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2009. Jan. 6., K, 17:12:03 CET

On 6 Jan 2009 at 16:58, jhidvegi wrote:
> Vagy az utcát f~ntjük. Mindenképpen az utcát f~ntjük a teljes bele adott
> teljesítménnyel,
Ok, igazad van, de azért érted, mit akartam írni.

> beszélt az emberke valami házról, amit ~N
> csinált, és már huszoncenti (22 vagy 25, nem emléxem) polisztirol
> habbal szigetelte. Szóval a szemlélet terjed, és el tudom képzelni,
> hogy egyre gyakoribbak lesznek ezek a baromi vastag hungarocellel
> szigetelt házak. Nagyon nem fog hozzá kelleni teljesítmény, ha az
> ablakokat, ajtókat is sikerül a jelen szokásosnál jóval jobbra
> csinálni. Itt aztán elengedhetetlen lesz a nagyon nagy h~Nvisszanyerés~n
> szell~Nz~Nrendszer.
Végül is erről szól a passzív ház.
Nagyon gondos tervezéssel és kivitelezéssel, olyan házat építeni,
aminek a hőveszteségét fedezik a belső "hulladékhő" források.
Elektromos fogyasztók, bent levő emberek, szoláris nyereség, stb.

Szerettem volna valami ilyet építeni, de eleve a telek alakja,
tájolása lehetetlenné tette.

üdv

szepygab