[Epitesz-barkacs] parasodas 4

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 6., K, 16:58:27 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> be hasonlóképp az ablak. A fa--üveg találkozását szilóval nyomták
> ki gyárilag. Azon már apró szürke pöttyöket láttam, ami a kezdődő
> penészedés jele. Ha továbbra is marad a pára, akkor előbb-utóbb a
> fal hőhidas részein is megjelenik, aztán jön az allergia, asztma.

Ez a legrosszabb, ez az, ami miatt mindenképpen meg kellene oldani a
problémát.

> Sajnos vagy az utcát fűtjük,

Vagy az utcát fűtjük. Mindenképpen az utcát fűtjük a teljes bele adott
teljesítménnyel, csak közben hőfokesés van a falon, és ezt használjuk ki.
Minél jobban szigetelt a fal, annál nagyobb a hőellenállása, annál kisebb
teljesítmény elég ugyanahhoz a hőfokeséshez. De ettől még az a kisebb
teljesítmény is teljes egészében kimegy az utcára. :-(

Múltkor az egyik rádió ún. tudományos műsorában valakit bemutattak, aki
"feltalálta" a belső hőszigetelést. Utána odahívtak egy fűtéstechnikában
nagyon jártas szakembert. Most a sztori nem érdekes annyira, a lényeg,
hogy beszélt az emberke valami házról, amit ő csinált, és már huszoncenti
(22 vagy 25, nem emléxem) polisztirol habbal szigetelte. Szóval a
szemlélet terjed, és el tudom képzelni, hogy egyre gyakoribbak lesznek
ezek a baromi vastag hungarocellel szigetelt házak. Nagyon nem fog hozzá
kelleni teljesítmény, ha az ablakokat, ajtókat is sikerül a jelen
szokásosnál jóval jobbra csinálni. Itt aztán elengedhetetlen lesz a nagyon
nagy hővisszanyerésű szellőzőrendszer.