[Epitesz-barkacs] naptűzhely

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2009. Jan. 8., Cs, 07:09:56 CET

On 8 Jan 2009 at 0:50, jhidvegi wrote:
> Ha a melegítendő tárgy mérete nem nagyon apró, mondjuk 10 centi megvan,
> akkor csupa 10 centis tükörből össze lehet rakni. Ennek az lehet az
> előnye, hogy nem kell parabolázni, sík vagy valami kúppalást vagy bármi,
> könnyen előállítható, akár szögletesebb felületre is felrakhatod a
> tükröket úgy, hogy mind ugyanoda vetítse a fényét. Én elsőre síkra
> pakolnám őket.
>
> Másik lehetőség, hogy vonalsugárzó. A melegítendő tárgy egy cső, aminek az
> átmérője mondjuk 3 centi vagy ami szimpatikus. Ennek meg az az előnye,
> [...]
A sík ill. vákuumcsöves kollektorokhoz képest, minden
fókuszálással működő napgyűjtés esetén követni kell a nap
mozgását, különben a fűtendő felület hamar kikerül a fókuszból.
Nem véletlenül nem terjednek el ezek háztartási méretben.
Egy alkalmi ebédfőzésre, pl. kempingben jó lehet, de folyamatos
energia nyerésre kevésbé.

üdv

szepygab