[Epitesz-barkacs] naptűzhely

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 8., Cs, 11:19:39 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> A sík ill. vákuumcsöves kollektorokhoz képest, minden
> fókuszálással működő napgyűjtés esetén követni kell a nap
> mozgását, különben a fűtendő felület hamar kikerül a fókuszból.

Na ez erre a vonalsugárzóra kevéssé vonatkozik. Úgy kell beállítani, hogy
vizszitesen álljon, és a parabolaszelvény szimmetriasíkja a nap felé
mutasson. Valamint hosszú abszorbert kell használni, hogy mindig legyen
olyan szakasza az abszorbernek, hogy rávetüljön a napfény. Na persze néha
picit kell állítani rajta, ahogy a nap pályája az év során változik.
Tavasszal és ősszel a leggyorsabban, de ilyenkor meg a nyári napfordulón
sokáig egy helyben maradhat beállításilag.

Szerintem azért nem nagyon terjed, mert elég terjedelmes, a szél is
belekaphat, talán még égésveszély is megeshet, ha valaki belenyúl, szóval
egy kényelmetlen eszköz. Három irányban van nagy kiterjedése, és még
foglalkozni is kell vele. Minden, ami nem magától működik, miután be van
üzemelve, és törődést igényel, uram bocsá műszaki vénát, az
kereskedelmileg jószerivel  halott. Az autóipar csak azért nem az, mert
sokat nyújt, és kiépült szervízhálózat van mindenütt. Különben az is
halott lenne.