[Epitesz-barkacs] vezetek kereses

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 11., V, 20:33:36 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Van valakinek kipróbálásra ilyen trafója? :-)

Nekem csak olyan megoldásom van (talán, ha még nem használtam el a
trafókat), hogy mondjuk 4 db nyáktrafó primerje sorbakötve, a szekundereik
párhuzamosan, és ezt meghajtom egy nagyobb nyáktrafóról. Szóba jöhet egy
leválasztó trafó is, aminek a két tekercsét sorba lehet kötni.

Aztán az is segítene, ha van mód a házat percekre áramtalanítani úgy, hogy
valami betáp ponton lekötni teljesen a hálózatról, beleértve a védőföldet
is, hogy miután ez a teljes leválasztás megtörtént, az első konnektorba
beledugni egy olyan villásdugót, ami mind a 3 vezetéket (föld, nulla,
fázis) összeköti. Ha háromfázisú a rendszer, akkor mind az 5-öt.

Ezután senki semmihez nem nyúl (legjobb, ha senki nincs otthon), és ezt a
kV nagyságrendű feszültséget beküldeni. Ekkor ugye minden vezeték fesz
alatt van. Persze a forrás másik pontja a létező földön kell legyen. Ezt
már valszleg meg tudja mutatni a metermann.

Először persze lehet, hogy elég a fázisok és nulla összekötése, és
leválasztás után rájuk küldeni a delejt.

Fontos, hogy a készülékek mind ki legyenek húzva, le legyenek választva. A
lámpák, amik fixen vannak bekötve, fogják bírni.