[Epitesz-barkacs] vezetek kereses

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2009. Jan. 11., V, 15:36:17 CET

On 11 Jan 2009 at 14:59, jhidvegi wrote:
> Nem tudom, milyen érzékel~Nd van, de ha a mérés idejére jóval nagyobb
> feszkót küldesz be a vezetékekbe, vagy nagyobb frekit, esetleg valami
> impluzus-sorozatot, akkor lehet, hogy kimutatja az is, ami van.
Van egy olyan kis piros multiméterem, mint Neked, meg egy
kimondottan fém, feszültség és gerenda megkeresésére készült
kütyü. Mindkettő kb. ugyanolyan érzékenységű, vagy inkább
érzéketlenségű :-(

Igazából nem tudom, hogy működik a feszültség érzékelőjük. Nem
mágneses tér alapján, mert nem kell, hogy áram follyon a drótban.
Talán kérnék kölcsön egy 50 Hz-es nagyfesz trafót (neon), de mit
mihez kössek?
A feszültség érzékelő egy szál fázisra csipog. Talán a nagyfes
"nulláját" rá kéne kötni a védőföldre, hogy a föld (=talaj)
potenciálján legyen, és a másik végét a falban levő drótra?
Van valakinek kipróbálásra ilyen trafója? :-)

üdv

szepygab