[Epitesz-barkacs] NiMH aksi

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2009. Jan. 14., Sze, 20:33:29 CET

jhidvegi wrote:
> Gondoltam, hátha nem követek el nagy eretnekséget, ha ide küldöm ezt a
> kérdést. A válaszok jöhetnek magánban.
> _________
> Honnan lehet megtudni, hogy egy kb 9V-os NiMH aksiban hány cella van?

Van 8.4V-os meg 9.6V-os akksi amit a 9V-os elem helyett hasznalhatsz,
altalaban ra van irva hogy mennyi, tehat 7 v. 8 cella.
Ha azert nem tudod mert nem tudni hogy milyen toltottsegi szinten van, akkor
toltsd egy darabig (10..30 perc, 0.1C), aztan vedd le par percre, utana merd
meg hogy mennyi.

> A másik kérdés, egy cella mikortól számít kisütöttnek? Pl ha a kapacának
> megfelelő áram tizedével sütöm ki, akkor egy ponton drasztikusan zuhan a
> fesz? Mekkoránál kéne lekapcsolni róla a terhet?

Gyorsan csokken, hogy pontosan mennyi az alja ami ala nem erdemes menni azt
nem tudom pontosan, olyan 0.9-1V korul lehet. De eleg meredeken csokken,
nagyon nem lehet elteveszteni hogy mikor merult ki.

Mi multimeterbe hasznaljuk (9.6-ost), amikor kiirja hogy gyenge, akkor
szoktuk kivenni tolteni. Eddig legalabb 2-3eve birjak...
Azt hittem az onkisulessel baj lesz, mert olyan keveset fogyaszt a
multimeter, hogy magatol fog inkabb kimerulni 2 het alatt, de meglepoen jo,
fel evig is siman elmegy. Holnap megnezem milyen tipusu akku, ha erdekel.

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))