[Epitesz-barkacs] NiMH aksi

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 14., Sze, 20:41:39 CET

Moczik Gabor wrote:

> Van 8.4V-os meg 9.6V-os akksi amit a 9V-os elem helyett hasznalhatsz,
> altalaban ra van irva hogy mennyi, tehat 7 v. 8 cella.

Hát erre nincs ráírva, de mégegyszer megnézem mikroszkóppal. Pontosabban
kettő is van, valszleg nem egyformák.
Ha már Te is ezt írod, akkor elfogadom, hogy ez a kétféle van.

> Gyorsan csokken, hogy pontosan mennyi az alja ami ala nem erdemes
> menni azt nem tudom pontosan, olyan 0.9-1V korul lehet. De eleg
> meredeken csokken, nagyon nem lehet elteveszteni hogy mikor merult ki.
>
> Mi multimeterbe hasznaljuk (9.6-ost), amikor kiirja hogy gyenge, akkor
> szoktuk kivenni tolteni. Eddig legalabb 2-3eve birjak...

Én is ehhez vettem (lakatfogókhoz), csak az egyik eleve nulla feszű volt,
amikor megvettem. Nem is akart 4-5 V fölé menni 20mA-től. Aztán
hozzáérintettem párszor pillanatszerűen egy 12V-os aksihoz, és rögtön
hajlandó volt 9V körüli feszt felvenni. De ha már így van, meg szeretném
mérni, mit tud. Meg a másik is.

> Azt hittem az onkisulessel baj lesz, mert olyan keveset fogyaszt a
> multimeter, hogy magatol fog inkabb kimerulni 2 het alatt, de
> meglepoen jo, fel evig is siman elmegy. Holnap megnezem milyen tipusu
> akku, ha erdekel.

Végülis mindegy most már. Különben az én tapasztalatom a sima
ceruzaaksikkal tök hasonló a kéziműszerben.