[Epitesz-barkacs] NiMH aksi

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2009. Jan. 14., Sze, 22:23:36 CET

jhidvegi wrote:

> Én is ehhez vettem (lakatfogókhoz), csak az egyik eleve nulla feszű
> volt, amikor megvettem. Nem is akart 4-5 V fölé menni 20mA-től. Aztán

Háttt, ez már sok jót nem jelent az biztos...
így már kicsit nehezebb meghatározni a cellaszámot, pár drasztikusabb
töltés/kisütés kéne szerintem, és utána megmérni az üresjárati feszt.
Megmérheted terhelésen is, legalább kijön belőle a belső ellenállás is.

> hozzáérintettem párszor pillanatszerűen egy 12V-os aksihoz, és rögtön
> hajlandó volt 9V körüli feszt felvenni. De ha már így van, meg szeretném
> mérni, mit tud. Meg a másik is.

Szerintem nem kell túlbonyolítani, nekiállsz mondjuk 0.3C-vel terhelni (csak
hogy haladjunk :-) ), vagy tovább egyszerűsítve egy fix ellenállással, ha
0.9V/cella alá csökken, ott a vége. Túl sok eltérést nem fog adni hogy 0.8,
0.9 vagy 1V, mert itt már elég meredeken esik a fesz.
Gondolom nem mAh pontossággal akarod mérni, azt akarod csak megtudni hogy a
névleges értékhez viszonyítva jó/elmegy/kuka.

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))