[Epitesz-barkacs] NiMH aksi

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 14., Sze, 20:36:48 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> vagy 7 (azaz 8,4V) vagy 8 (azaz 9,6V)

Na jó, én is tudok 1,2-vel szorozni, csak az az ábra, hogy a cellafesz nem
ennyi szokott lenni, hanem 1,25-1,35-ig bármi.

> Persze mindez egy teljesen (0.7-0.8V-ig) kisütött cella esetén

Rendben, de ez a fesz már árammentesen áll fenn, vagy áram alatt? És ha az
utóbbi, akkor mekkora ez az áram?
Nekem egy olyan elképzelésem van, ami persze lehet hamis is, csak most
hirtelen nem tudom kipróbálni, hogy ha lemerül az aksi, akkor egy
szokványos terhelésnél akár nulla közelébe is lekonyul, de ha nem hagyják
így, akkor üresben szépen visszaemelkedik, csak nemtom, hova.

Lehet úgy is talán érzékelni kb a kisütöttséget, hogy egy adott fesz alá
(mekkora alá?) csökken a C10-es árammal való kisütésnél, akkor van vége,
de úgy is lehet, hogy akár jóval kisebb árammal is van kisütve, néha pl
egy 7555-tel megvalósított mondjuk félpercenkénti pártized másodperces
erősebb beleterhelés hatására valahova leesik a fesz, és ha ez esik egy
szint alá, akkor tekintem kisütöttnek. Ekkor ez a szint akár 5V is lehet
egy 9V-os aksinál - gondolom én.

Na még várok esetleges válaszokat. Azért köszi!