[Epitesz-barkacs] Csonyak kihuzas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 15., Cs, 16:11:11 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a rajz felsö része (az 5,3 mm-nél kisebb ) és a rajz alja lenne a
> 8mm-es átmérő, ami kúpos ?

Nem. A kúpos rész legnagyobb átmérője lenne picivel kisebb, mint 5,3mm, ha
ekkora lyukba kell beledugni. Amikor beletolják a tüskét, akkor tágul fel
akkorára, hogy a lyukat felperemezi a szerszám ellenarabjába elkészített
fészekre.

A kisebb átmérőt úgy kell megszabni, hogy a kúp tövében lévő táguásnál még
mindig kisebb legyen, mint 5,3mm.

Az eredeti feltételeket én úgy értelmezem, hogy 8-as külső átmérőjű nyakat
kell a csövekben húzni. Ha a cső 1mm-es falvastagságú, akkor a kúpnak csak
6mm-re kell tágulnia, szóval épphogycsak.

Ha persze a belső átmérőnek kell 8-asnak lennie, az már húzósabb, de
egyáltalán nem a lehetetlen kategória. Ekkor ugye a kúpos fej
szegmenseinek 1,4mm-t kell kihajlania, ami hosszú bevágás esetén
lehetséges. De szerintem ekkor felesleges, hogy olyan szűk legyen a lyuk.
Itt nem az lehet a cél, hogy egy csődarabot hozzon létre bárki a nagy cső
oldalán, hanem csak az, hogy legyen egy kis hengerfelület, amire vagy
amibe dugva az elmenő csövet, ne tompaforrasztás jöjjön létre, hanem egy
kis hengerfelületi forrasztás is.

Megjegyzem, hogy ha rajtam múlna, nekem kéne megcsinálnom, én inkább
valami pontozószerű akármivel befelé csinálnék fészket a csőbe, szóval
befelé peremeznék, és abba dugnám bele a csövet vigyázva, nehogy túl
mélyre sikerüljön. Ekkor a behúzódás rádiusza és a bedugott cső fala
közötti térben szétfut az ezüst, és biztos tök jó kötést ad. A nagycső
szűkületét meg úgy kompenzálnám, hogy picit nagyobbra venném az átmérőjét.