[Epitesz-barkacs] Csonyak kihuzas

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2009. Jan. 15., Cs, 16:39:19 CET

jhidvegi wrote:
> Az eredeti feltételeket én úgy értelmezem, hogy 8-as külső átmérőjű
> nyakat kell a csövekben húzni. Ha a cső 1mm-es falvastagságú, akkor a
> kúpnak csak 6mm-re kell tágulnia, szóval épphogycsak.

Itt a bibi, 8-as csövek kell beleforrasztani, tehát 8-asra kell kihúzni a
lyukat. Ez elég problémásnak tűnik házilag, ennyit nehéz tágulni, nagyon jó
anyagból kellene megcsinálni a patront.

Az 5.3mm-es alapméretet a klímás adta meg, hogy ennyivel kell felfúrni a
szerszámhoz amit használ.

A gyári szerszám kb. úgy néz ki mint egy kampó, a vége 8mm, a szára 5.3
alatt, menet van rajta. Rá kell tenni egy támasztékot amihez képest egy
anyával lehet kihúzni. A vége azért kampós, hogy bele lehessen akasztani a
lyukba, majd merőlegesre fordítva kihúzni.

Gondoltam hogy megcsinálom, de annyira szűkösek a méretek, el nem tudom
képzelni, hogy 8->5 méretben milyen kampót tudok kiköszörülni amit a lyukba
be is lehet akasztani. Lehetne jó vékony 4-es szár meg nagy helyek, de ez
már olyan vékony, hogy a tutira el fog szakadni a kihúzáshoz szükséges
erőnél, vagy kihajlik a kampós vége. Ezt bilivasból képtelenség megcsinálni.

> Megjegyzem, hogy ha rajtam múlna, nekem kéne megcsinálnom, én inkább
> valami pontozószerű akármivel befelé csinálnék fészket a csőbe, szóval
> befelé peremeznék, és abba dugnám bele a csövet vigyázva, nehogy túl
> mélyre sikerüljön. Ekkor a behúzódás rádiusza és a bedugott cső fala
> közötti térben szétfut az ezüst, és biztos tök jó kötést ad. A nagycső
> szűkületét meg úgy kompenzálnám, hogy picit nagyobbra venném az átmérőjét.

Már ott tartok, hogy lehet hogy ez lesz. A keresztmetszet szűkülés elmegy...

Egyébként állítólag min. 5mm körüli hengeres fedés ajánlott, azért kell
ilyen kicsire felfúrni hogy legyen ennyi anyag amit ki (be) lehet húzni.
Persze igaz, ez 30-40 bar nyomásokra klímatechnikai alkalmazáshoz javasolt,
nekem meg 1 bar se lesz benne, szóval lehet hogy túllihegem a problémát.
Csak már kicsit ki vagyok akadva, hogy normálisan akartam megcsinálni, aztán
egy ilyen picsa max. 1 órás melót nem képesek elvállalni, úgy hogy árról nem
is volt még szó, akármennyit is mondhatott volna rá.

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))