[Epitesz-barkacs] Csonyak kihuzas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 15., Cs, 21:30:38 CET

vajk fekete wrote:
> 1. szopas, de lehet ket patront csinalni, es ket menetben lerendezni
> a dolgot.
>
> 2. a gombocot bekuldheted a cso vege felol, es a rajta levo menetes
> lyukba a lukon betekered az M5-os nyelet, amivel huzod.

Micsoda ötlet! Hogy ilyesmi miért nem nekem jut eszembe? :-)
Ez nem is olyan nagyon szopás! Sokkal könnyebb megcsinálni, mint a
hasított patront, valamint ez lehet akár egy golyó is. Ha van, aki át
tudja fúrni. :)

A beküldő szerszámból kiáll egy kis csap, amin rajta van a golyó mindjárt
pozícióban, a lyuk fölé így könnyű odajuttatni, ekkor beleteker... persze
valamivel meg kell lennie fogva, hogy a betekerés nyomatékától ne forogjon
el a golyó, de ez nem nagy ügy. Pl valami két lemezke között van a golyó
egy fészekszerűségnek kialakított helyen gumiba szorulva. A betekert menet
tolná ki a csapot.

Vagy a golyóból áll ki a menetes csap relatíve hosszabban, és a szerszám
alulról felszoríthatja a lyukra, az kontráz, de a menetet is meg lehet
fogni tőben...