[Epitesz-barkacs] szkop nelkuli kerdesek

Palasik Sandor palasik at mail.datanet.hu
2009. Jan. 18., V, 12:50:40 CET

> Az olcsó megoldást már feltalálták, a kompakt fénycső elektronika, de
> ahhoz épnek kell lennie a fénycsőnek. Márpedig itt mintha az lenne a
> cél, hogy a hibás fénycsövet lehessen felhasználhatóvá tenni. Ez
> műszakilag úgy mehetne, hogy egy négyszöginverter készülne
> áramgenerátoros jelleggel, aminek marha nagy üresjárási feszültsége
> van, ami átüti simán a fénycső elektródatávját, aztán letörik a fesz,
> és üzemel szépen. Hááát, ezt valszleg annyiért lehet megcsinálni,
> amennyiből bőven kijön egy vagy akár több új fénycső. :-)

Nekem már sikerült úgy életre kelteni egy szakadt fűtőszálas 2D (négyzetre
hajlított)fénycsövet úgy, hogy rövidrezártam a fűtőszálakat. Egy darabig
ment, aztán gondolom a vákuum is megszűnhetett benne, mert később, amikor
újra kipurcant, 20 kV feszültséggel sem lehetett villogásra késztetni.

A változó feszültséget meg úgy érik el, hogy van benne egy soros rezgőkör,
aminek a kondenzátorát söntöli a fénycső, ha hajlandó begyújtani. Amúgy
felmegy az több ezer voltra is háromszázhúsz volt négyszögjelről járatva.

Az a gond ezekkel az egyszerű elektronikákkal, hogy ha elszáll a fénycső,
viszi magával az elektronikát is.

Palasik Sándor