[Epitesz-barkacs] szkop nelkuli kerdesek

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 18., V, 14:34:35 CET

Palasik Sandor wrote:

> A változó feszültséget meg úgy érik el, hogy van benne egy soros
> rezgőkör, aminek a kondenzátorát söntöli a fénycső, ha hajlandó
> begyújtani. Amúgy felmegy az több ezer voltra is háromszázhúsz volt
> négyszögjelről járatva.

Hú, ez egy nagyon jó ötlet! Nem szedtem még apróra ilyet azért, hogy
megnézzem, hogy működnek. Tényleg alapvetően így működnek a kompakt
csövek? Akkor minek van a végén fűtőszál? Vagy csak azért, hogy az áramnak
legyen mit (kis tömeget, amiről nem megy el hő hővezetéssel)
felmelegítenie?

> Az a gond ezekkel az egyszerű elektronikákkal, hogy ha elszáll a
> fénycső, viszi magával az elektronikát is.

Hát ezt nem nagyon tudná magával vinni. Max üresen rezeg, nem? Ha meg
rövidre van az egész zárva, max a fojtón kergetőzik a négyszög. Persze
lehet, hogy abba belepistul.