[Epitesz-barkacs] szkop nelkuli kerdesek

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2009. Jan. 18., V, 16:18:37 CET

Mágus Bérprogram Demo wrote:

> a)  sajnos a kompakt fénycsőhajtást megvalósító elektronikák nagy része
> (párforintos alkatrészt megspóroló gyártók) rövidéletű gagyitronokat
> gyárt, mert hosszúéletű ketyerét gyártana, nem tudná kinek eladni

Az olcso egyszeru fenycsoelektronikaban van egy 2 tranzisztoros onrezgo
kapcsolouzemu tap, az aramgeneratoros jelleget gondolom a trafo belso
ellenallasa miatt kozeliti, erosen alulmeretezett szokott lenni, es
termeszetesen nincs semmi vedelem tulfeszre, zarlatra, egyebre...

Ez nem kizarolag a kompakt fenycsovekre vonatkozik, hanem pl. a mindenhol
kaphato ~4ezer Ft-os butorvilagitonak nevezett fenycsoves armaturara is,
abban ugyanez van, mondanom se kell hogy egy szeria mar tonkrement nekem...

> amikor már sok ilyen gagyitront dobott ki az ember, nem akar "marketing-áldozattá"
> válni, emiatt
>
> c) a barkácsoló "örökéletűt" csinálna a döglött fénycsőből, de az egyoldalú
>   DC ellátás miatt féloldalas, egyik oldalán hamar feketedőt készít
>
> d) mágus barkács is örökéletűt csinálna, de a féloldalas DC helyett rendszeres
> pólusfordítású DC-re gondolt,

Igazán vehetnél egy rendesen megtervezett cuccot egy neves gyártótól,
~7-10ezer Ft körül szerintem kaphatók (régen néztem ezeket).
Tobbfele Magnetec cuccot néztem, van benne párszáz alkatrész, egy halom
tekercs, trafó. Bekapcsoláskor azonnal gyújt, a nem dimmelhetőeken a
fűtőszálat be se kell kötni, stb... Bizonyára nem parasztvakításból rakták
bele ezt a sok cuccot, én sose állnék neki tervezni ezért az árért ha csak
magamnak kell és nem szériatermelésre. Nem éri meg, sokat kéne fejleszteni
mire kitapasztalnám azt ami abban a kapcsolásban már benne van.

> ilyen ketyere alatt az ép fénycső is menne és a döglött is, és nem csak 100 óráig

A döglött fénycsővel foglalkozni külön, szerintem egy felesleges bohóckodás.
Egy új fénycső jó meghajtással évekig elmegy sima trafóról is. Ha egy ilyen
nagyfesz gyújtású elektronikáról már nem indul be, akkor annak már nagyon
vége, nem látom megtérülőnek a fejlesztést, hogy még 50 órát ki lehessen
hozni belőle. És akkor még nem vizsgáltuk a hatásfokát...

Én inkább olyan dolgokba ölném a felesleges energiámat amiket nem lehet
reális áron megvenni, vagy egyedileg kell kialakítani. Lakás témában pl.
lakásautomatizálás, fűtésvezérlés, napkollektor, redundáns fűtési és hmv
rendszer, hulladékhő visszanyerés (lefolyó, szellőztetés)...

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))