[Epitesz-barkacs] szkop nelkuli kerdesek

Palasik Sandor palasik at mail.datanet.hu
2009. Jan. 21., Sze, 12:13:21 CET

> Nna ki is próbáltam, mert épp van látható fényre érzékeny fotodiódám.
> Egyelőre csak az volt a próba, hogy adott távolságon x mV, dupla
> távolságon valamivel x/2 mV fölött jött ki kb. Vagyis linearitásról
> szó sincs, mert dupla távon negyedakkora a fényáram, de azért
> összevetésre tényleg alkalmasnak tűnik. Köszi az ötletet.

Na igen, a teljes állítás úgy szól, hogy a fotodióda árama záróirányban
enyhén előfeszítve lineáris a fénnyel. Ezt az én multiméteremmel esetleg
bétamérő állásban lehet külső tápfesz nélkül megcsinálni, csak egy
méréshatárban.

Ezt még jól közelítheti a rövidzárási árama is, de a feszültség az nagyon
nem lineáris.

Palasik Sándor