[Epitesz-barkacs] szkop nelkuli kerdesek

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 20., K, 14:53:33 CET

vajk fekete wrote:
> a diodat direktbe a cso fele forditottad? honnan tudod mekkora a
> latoszoge, es annak mekkora reszet tolti ki a fenycso?

Ez egy elég régi darab, és lapos a fényérzékeny része. Szóval mondhatni,
hogy nem annyira irányérzékeny, amit forgatással is lehet érzékelni.

> en inkabb egy feher papirt vilagitanek meg adott tavolsagbol, es a
> papirtol fix tavra tennem a diodat, ugy hogy a dioda latomezeje tuti
> egyenletesen megvilagitott papirral legyen kitoltve.

Végülis akár ezt is megcsinálhatom. De nem olyan vészes a dolog, nem a
fotodióda karakterisztikáját akarom kimérni, hanem több fényforrásból jövő
fény egyformaságát.

Pl ha feltennék 6 fénycsövet és bármelyiket kapcsolnám ki, ugyanazt
mutatná (5 fénycső), akkor lehet bízni benne, hogy ha az 5-öt jobban
megnyomatom, és kijön egy akkora szint, ami a normál működésnél a 6-ból,
akkor a két megvilágítás nem csak szubjektíve azonos, hanem mérve is.
Innentől már csak elektromos mérésekből áll a hatásfokváltozás mérése.

Persze van egy olyan gyanúm, hogy a gyárban igyekeztek nem az élettartamra
hajtani inkább, hanem a hatásfokra, csak ezt nem lehet tudni. (Nem vagyok
bent fektes.) Ha a forszírozott táplálással drasztikus hatásfokjavulás
állna elő, az nagy szám lenne. Főleg, ha sikerülne megkeresni a maximumot.