[Epitesz-barkacs] muanyagalapu tapetaragaszto?

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2009. Jan. 22., Cs, 14:19:02 CET

nemtudom hogy van-e nemvizes diszperzio, de elso blikkre ugy tunik a viztol diszperzios.

ezek mind muanyagok, a kotesuk polimerizacio. az a kerdes, hogyan oldod meg, hogy a flakonban ne polimerizalodjon.

vannak, amiknek viz vagy levego kell a polimerizaciojahoz, amig ezektolelzarod, nem polimerizalodik. ilyen pl a penolaj, vagy a poliuretan cuccok egy resze
vannak, amiket feloldunk valamiben, es az oldoszer akadalyozza a polimerizaciot. ha az elparolog, akkor indul a folyamat. ilyenek a mindenfele oldoszeres lakkok, festekek
vannak, ahol kell egy katalozator a folyamathoz, ezek a ketkomponensu cuccok.

a diszperzios az a moka, hogy vizben van elkeverve a cucc, az akadalyozza a polimerizaciot. az a poen, hogy a polimerizalando molekulak valami szenhidrogen felek, nem szeretnek vizben oldodni, ezert is hasznalnak ugye budos szerves oldoszereket. a diszperzio nem oldat, hanem valami kutyulek, ami nem olyan egyenletesen van elkeveredve, mint az oldat, de hasonlo eredmenyt ad. nem tudom leirni szabatosan, de az a lenyeg hogy nem oldat, hanem mas.

vajk