[Epitesz-barkacs] muanyagalapu tapetaragaszto?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 22., Cs, 14:09:45 CET

Palasik Sandor wrote:

> Nekem nem pont erre kellett, de vettem Duvilax BD-20 nevű diszperziós
> ragasztót. A felhasználási javaslat szerint könyvkötésre és
> vakolaterősítésre jó :-) Nem drága, 600 Ft/kiló és ez csak a ragacs,
> nincs benne egyéb töltőanyag, mint a diszperziós falfestékekben. Amíg
> meg nem köt, vízzel hígítható és mosható, fehér színű, ha megköt,
> akkor már nem oldja a víz és áttetsző lesz, gumiszerű, rugalmas.

Nem rossz!
Ma már egyre gyakoribb a diszperziós elvű ragasztó, festék, bármi.

Jó tudni, hogy ez nem feltétlenül azt jelenti, hogy vizes diszperziós.
Létezik pl lakkbenzines is. Annak is hasonló a folyamata, először
kipárolog a lakkbenzin, aztán a jóég tudja, miféle folyamat kapcsán pl
polimerizálódik az anyag, vagy egy másik oldószer távozik. Ez egy érdekes
területe, találmánya lehet a festék- és ragacsiparnak, de biztos más
dolgoknál is használják.