[Epitesz-barkacs] elszívó venti

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 22., Cs, 15:44:16 CET

ki vala wrote:

> 66W a hatalmas teljesítménye, erre gondoltam triakos megoldást. Mivel
> fenn lenne a padláson, két kérdésem lenne
> nincs-e valakinek egy bevált megoldása erre

konkrét nincs, de nem bonyolult.

> illetve tapasztalata, hogy meddig csökkenthetem a fordulatszámot, a
> motor károsodása nélkül?

Bármeddig, akár nulláig is - feltéve, hogy nem szorul a csapágy. Azért
szabad ventillátort feszváltozással fordulatszámilag befolyásolni, mert a
motor terhelése nagyon drasztikusan függ a fordulatszámtól. Tehát lefelé
is drasztikusan csökken, emiatt az áram is, és semelyik üzemállapotban nem
jön létre csökkentésnél termikus probléma, ha a teljes fordulaton jól
viselkedik.

(Ezt azért írtam hozzá, mert lehet olyan légterhelést csinálni egy
ventillátornak, hogy túlterhelődjön névleges feszen is.)