[Epitesz-barkacs] padloburkolat

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 24., Szo, 16:21:04 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> én is elkezdtem anyagárakat számolni,
> pl. a 10cm hungarocellből 40e Ft egy m3, tehát a 10cm-ből 10m2 40ezer

40ezer körüli a legjobb minőségű közelében. A legszarabb meg 20ezer
alatti-körüli. De én kiszámolgattam azt is, hogy ha azonos K-kat hozok ki
kétféleképpen: jobb anyagból vékonyabb régeg, vagy rosszabb anyagból
vastagabb, akkor az utóbbi az olcsóbb. Nem nehéz utánaszámolni a nikecell
és az austrotherm árai alapján. (És akkor még nem vettük figyelembe, hogy
lehet vagy akciósan vagy más módon is olcsóbbhoz jutni.)

> így 4e Ft/m2 csak a hungarocell ebből kb 200m2 kell, az is 800k anyag

Persze, de ekkor egy végleges és elég jó szigetelés jön ki. Manapság
csinálják csak a népek, hogy 10 centit raknak fel, régebben megelégedtek
az 5-tel. Ha bemész valami építőanyagos helyre, csupa 5 centiset fogsz
találni. (Lehet, hogy idővel ezek ára lemegy a béka segge alá pont azért,
mert nem erre lesz kereslet.)

> ha saját magam csinálom  2k órabérrel számolva adó és TBjárulék
> kötelezettség nélkül,
> akkor  van egy 6 hónapos másodállásom, amit adómentesen törvényesen
> lenyelhetek :-)

És még hasonlókat el lehet mondani a főzésre (alternatíva: szakács vagy
hozatott kaja pincérrel), a takarításra, és még sokmindenre. Én csak
remélni tudom, hogy nem árazzák be az ember otthoni munkáit, vagy az
otthona megteremtésére fordított munkáit úgy, hogy a végén megadóztatják,
mert akkor nyelvtudás nélkül is ki fogok vándorolni. :-) Vagy külföldre,
vagy a másvilágba.