[Epitesz-barkacs] padloburkolat

Agyagos agyagos at enternet.hu
2009. Jan. 25., V, 15:29:15 CET

Szevasztok!

jhidvegi írta:
Több leveledből idézek, talán nem lesz zavaró.

>  Manapság  csinálják csak a népek, hogy 10 centit raknak fel,
> régebben megelégedtek az 5-tel.
     Azt azért ne felejtsük el, hogy a hőszigetelési szabvány sem egy
      lépcsőben került bevezetésre. (Az első ütem 85-ig volt érvényes
      és k<0.85 W/m2K volt a követelmény, a második ütemé k<0.7 W/m2K,
      és ez is hol van már!)

> És közben azt se kell figyelmen kívül hagyni, hogy egy szinte már-már
> passzív ház nagy létbiztonságot ad olyan időkre,
      Ha már előkerült a passzív ház....
      Az első passzív ház, amit annak is terveztek Szadán épül.
      Külső határoló fala 50 cm-es,  ebből 35 cm a hőszigetelés!

> Ma már a  rohadt sok fekete építkezés miatt evidens, hogy ezekre rá
> kell szállnia az államnak valahogy. És előbb-utóbb fog is neki sikerülnie.
       Mint mindíg most is átestünk a ló másik oldalára. :((
       Ha tettenérnek, ugyanúgy megbüntetnek téged a hórukk munkára összehívott
       baráti segítség miatt, mint az állami beruházáson kalákában dolgozó
       fekete munkásokat foglalkoztató vállalkozás felelősét. :(

> nádnál még bejöhet az is, hogy mivel van kereszben is átjárás, hosszában
> pedig elég hosszú, összefüggő járatok állnak rendelkezésre  a levegő
> számára, akár egy kéményhatáson alapuló cirkuláció is bejöhet,
        Nem.
        A nád nem átjárható teljes hosszában. Ezért nincs méteres
        nádsíp sem. :))

        Én annó úgy tanultam, hogy a levegő majdnem a legjobb hőszigetelő
         -ha nem tud áramolni. Márpedig a levegő áramlása zárt térben
         akkor indul meg, ha az oldalak közötti távolság 6-8 mm-nél nagyobb.
         (Lsd. hőszigetelő üvegek.)
        Egy nádszál pedig ritán vastagabb. (Esetleg lányként. :)) )

 Agyagos                            mailto:agyagos at enternet.hu