[Epitesz-barkacs] elszivo venti 2

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 25., V, 18:51:27 CET

ki vala wrote:
> Sziasztok, köszönöm a lámpás tanácsot, de egy bajom van vele, világít
> a lámpa :)
> 1, tegyem zárható dobozba
> 2, autodidakta módon triak buhera

3. nem lámpa, hanem ellenállás. :-)
4. nem ellenállás, hanem kondenzátor. Az még csak nem is fog melegedni
sem.

> a 2-t kipróbáltam, működik, csak kevés lehet az alapismeretem
> gondoltam nullátmenet után valamennyivel begyújtom a triakot ez lenne
> a hatalmas szoftver.
> Működik, de morog a venti.

Hát ez a baja az ilyen megoldásnak. Nem színuszos áramot kap, tehát
morogni fog. Pl ha csinálok egy egyenirányítót, aminek olyan a trafója,
hogy orvosi sztetoszkóppal (vagy fonendoszkópnak hívják?) se lehet hallani
bekapcsolt állapotában, de ha elkezdenek ketyegni a tirisztorok mindjárt
eléggé hallható hangja van. Ha meg az áram is megjelenik, akkor olajon és
edényen át is lehet hallani, nem is kicsit.

> nyomtam lámpával is nem morog :-) de vibrál, azonban mivel férfi
> vagyok nem tudom kihasználni

Ha vibrál is, akkor nem sikerült a gyújtás. 10ms-onként kell egy gyújtójel
a triaknak!