[Epitesz-barkacs] padloburkolat

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2009. Jan. 26., H, 10:44:34 CET

Szervusz Gábor!

>  Igen, szeretném én is, ha felnőttnek tekintenék az embert... de kis
> hazánkban nem arról híresek az emberek, hogy képesek művelt és előrelátó
> felnőtt módjára gondolkodni, mert akkor nem fogyna hetente 500 ezer

Amíg alájuk nyúlnak, nem. Most sem kellett volna behozni pl. a
devizaadósok átütemezését. Fizessék azt, ami eddig qrva jó volt! Ha
nem megy, legyen magáncsőd, mint Angliában, legalább látják, hogy kell
beosztani a pénzt. Mert EZEK nem tudják.

> van közte és a főbérlő között (albérletben lakunk egyelőre), jó eséllyel
> bírósági ügy lesz belőle.

A Te esetedben ez kellene. Úgy, hogy egy HÓNAP alatt jogerős ítélet
születik (na ez nem lesz meg...), fölsőszomszéd meg fizet, mint a
katonatiszt. Egyből jobban meggondolja, mit hova köt.

>  Amíg az öko házakat tudatosan és törődéssel építik, addig nincs is gond, de
> amikor a felelőtlen nagy tömegnek kezébe adják a technológiát, akkor bújnak
> elő az olyan emberek, mint a felső szomszédom és "lófaszt kell ide vakolat
> meg sár" felkiáltással körbevenné a házát fél méter vastag szalmával. Az
> ilyen emberek ellen mit tudsz kitalálni?

Teljes vagyonával (családjáéval is) felelne, ha nem lenne biztosítása.
Persze az is baj, hogy régen nem kísérleteztek, hanem nagyon erősen
követték a bevált hagyományokat, így a kóklerek sem követtek el hibát.
Mint ahogy ma is van (persze kevés), akit lehetne hagyni, hogy
rendesen kísérletezzen, abból az ő esetében baj nem lenne.

A felelősséget kell egyértelművé tenni. Ezért tetszik a "Te vagy a
felelős" megoldás a közlekedésben. Valakit el lehet kapni, az meg majd
elintézi a kölcsönvevő haverral vagy sógorral, amit akar.

>  Előfordul. De az építőipar nem fog megváltozni attól, hogy EPS helyett
> nádpallót teszel hőszigetelésnek vagy vályogból építkezel.

Nem hát. De pont azért írtam, hogy akármiből lehet sz at rt építeni. Elég
benézni az újépítésű társasház fóromukora is...

>  Mivelhogy nem volt más... de dédanyám vályogházán is cserép volt már
> gyerekkorában, nagyanyám 90 éves házát téglából építették... a szegényebbek

Persze, nem volt. De ha ez olyan elviselhetetlen lett volna (a
gyakoriságra gondolok, természetesen egy eset is katasztrófa a
családnak), lett volna valami más megoldás, mint ahogy a finneknél
volt.

szia: Balázs