[Epitesz-barkacs] padloburkolat

Auth Gábor auth.gabor at javaforum.hu
2009. Jan. 26., H, 10:23:32 CET

Halihó!

Balázs Bámer ezt írta:
> De ettől, ha akarja, viselheti a felelősséget. Írja alá az építtető,
> ha leég a szalmaház, és akármi (akár személyi) kár keletkezik, őt
> sittelik le. Ha nem akarja, ott az EPS, de lehetőség legyen.

  Igen, szeretném én is, ha felnőttnek tekintenék az embert... de kis
hazánkban nem arról híresek az emberek, hogy képesek művelt és előrelátó
felnőtt módjára gondolkodni, mert akkor nem fogyna hetente 500 ezer
példányban pletykalap ésatöbbi...
  Engem semmi nem véd meg a felső szomszéd hülyeségétől, egy év alatt ötször
áztatott le a maga által barkácsolt vízvezetékkel ("ezé' nem fogok szerelőt
hí'ni"), nincs biztosítása, nincs felelősség érzése ("'zmeg, ez a kurva csap
eddig csak csöpögött, a fasz gondolta, hogy folyni fog"), magától nem látja
be, hogy neki ezért fizetnie kellene ("fesd le, oszt jó'van"), egy éve vita
van közte és a főbérlő között (albérletben lakunk egyelőre), jó eséllyel
bírósági ügy lesz belőle.
  Amíg az öko házakat tudatosan és törődéssel építik, addig nincs is gond, de
amikor a felelőtlen nagy tömegnek kezébe adják a technológiát, akkor bújnak
elő az olyan emberek, mint a felső szomszédom és "lófaszt kell ide vakolat
meg sár" felkiáltással körbevenné a házát fél méter vastag szalmával. Az
ilyen emberek ellen mit tudsz kitalálni?

> Miért, ÉMI anyagoknál ez nem fordul elő? Akár nagyban is? Akár
> életveszélyes új építmény is?

  Előfordul. De az építőipar nem fog megváltozni attól, hogy EPS helyett
nádpallót teszel hőszigetelésnek vagy vályogból építkezel.

> Amúgy a nádtető sem lehet annyira veszélyes, mert nagyon széles körben
> sikerrel alkalmazták zsúppal együtt ebben az országban.

  Mivelhogy nem volt más... de dédanyám vályogházán is cserép volt már
gyerekkorában, nagyanyám 90 éves házát téglából építették... a szegényebbek
viszont nem engedhették meg maguknak a téglát vagy a cseréptetőt, s a falu
szegényebb részén viszonylag gyakran volt olyan tűz, ami átterjedt
szomszédos házakra.
--
http://www.javaforum.hu -=- http://www.enaplo.hu
Auth Gábor -=- http://www.javaforum.hu/web/10/authgabor