[Epitesz-barkacs] padloburkolat

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 26., H, 10:49:25 CET

Balázs Bámer wrote:

> Amúgy a nádtető sem lehet annyira veszélyes, mert nagyon széles körben

Nagyon szép a nádtető, tényleg örömmel nézek rá egy-egy ilyen házra, ha
látom, főleg, ha jól meg van csinálva. Csak óhatatlanul eszembe jut néha
egy-egy régebbi korban játszódó film, amikben elég gyakori jelenet, hogy
lovasok jellennek meg, és égő fáklyákat dobálnak az ilyen háztetőkre, amik
aztán menthetetlenül le is égnek. Próbáljná valaki ugyanezt tetőcseréppel!

Mindent a maga helyére. Falun, tanyán elmegy, de pl ha a budapesti házak
ott fenn a francban magasan ilyen tetőkkel lennének ellátva, és minden
tűzeset után hasonlóan újjáépítve, akkor hétszentség, hogy Budapestnek nem
lenne semmiféle törénelmi városrésze. :-)

Másrészt valszleg az egész országban nem terem annyi nád, amennyi ahhoz
kéne, hogy a keletkező újabb és újabb tetőket befedjék vele, és akkor még
nem esett szó a hőszigetelésről. Iszonyú termőterületbeli problémák
jönnének létre, ha ez valóban trendivé válna.

Én aszondom, hogy aki ezt szeretné megcsinálni, csinálja meg, és örüljön
neki, hogy nem olyan sokan vannak hasonlóak, így hozzájut. Akik meg azt
szeretnék elérni, hogy akárhol ez alkalmazható legyen, az szedje össze
alaposan a szakmai tudását, és úgy érveljen. Én laikusként is biztos
vagyok benne, hogy nem akárhol lehet használni.

Ha az ember a sajátjával játszik csak, az még hagyján, de ha látom, hogy
frankó világító akármik repkednek egy-egy kéményből, elgondolkodtatna,
hogy ott szalmatető legyen. Nem csak az ő háza égne le, ha sikerül a
manőver. De pl, ha félredobva a természetességet részben az égéssel járó
fűtés helyett teszemazt hőszivattyú lenne egy-egy ilyen házban (groteszk,
mi?), akkor meglenne a biztonság ilyen oldalról.

Na aztán azt nem tudom, hogy egy villámhárító hogy nézne ki a nádtetős
házon! :-) Biztos azt is meg lehet jól csinálni, csak nekem gyér a
fantáziám.