[Epitesz-barkacs] Kondenzációs kazán

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
2009. Jan. 26., H, 13:18:33 CET

Azóta rájöttem, hogy ha nem lenne megfelelő tömegáram (kicsi a
fordulat), sokkal tovább tartana a kazán PWM-ből a fűtési rész. Az pedig
normál, úgyhogy szivattyú kilőve. Ha pedig van megfelelő áramlás, akkor
nem forrhat a hőcserélő, mert akkor közvetlen a kazán előremenő
csonkjának is izzania kéne.

A buborékozás, a forrás az inkább valami sistergés-morajlás szerű
hanggal jár, ez meg szabályos csobogás, az a hang, amikor folyik a víz,
és valahol megtörik, pl. patak kis mini vízeséssel.

Még arra gondolok, hogy van a kazán belsejében egy szifon a kondenzvíz
kifolyás előtt, lehet hogy az bohóckodik? Pl. a kazán visszaveszi a
füstgáz elszívó ventilátor fordulatát, ettől leesik a nyomás a
kéménytérben, és így nagyobb buborékokat visszaszív a kondenzvíztartályba?

Gábor