[Epitesz-barkacs] jo a vakummom

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Júl. 3., P, 20:07:58 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> ha lenne most itthon egy  alábbi kép szerinti
> http://www.zsiguli.hu/images/cikk81_ECON.jpg
> http://www.zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=81
>
> akkor ez annyit tesz, hogy -0,95 -öt olvasnék  50mbar  esetén,
> és   -0,97 -et olvasva 30mbar "közönséges" vákummal.
>
> és ez klíma szempontjából "sz at r"?

Lehet, hogy nem, azért spiccen van.
A klíma szempontjából az kell, hogy ha van nedvesség (mármint víz) a
rendszerben, azt biztonságosan el tudja távolítani. Ahhoz meg asszem
kevés, ha csak 30 mbar-ig tud lemenni a nyomás. Persze, ha a rendszer
meleg, akkor elég lehet, mert a víz forráspontja hőfokfüggő.

Múltkor volt róla szó, hogy a víz milyen nyomáson milyen hőfokot igényel a
forráshoz, de hadd ne nézzem meg. A neten is biztos megvan valahol. Nekem
néhány millibar rémlik szobahőmérsékleten.

Ha biztosan nincs víz a rendszerben, illetve nem vagyunk a
környezetvédelemre annyira tekintettel, akkor némi kiöblítés is megteszi.
Tehát az új gázból betölteni valamennyit, aztán kiengedni... feltéve, hogy
a régi nincs már benne folyadék állapotban. (Aztán az olaj egy másik
kérdés.)