[Epitesz-barkacs] jo a vakummom

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Júl. 3., P, 21:25:21 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> viszont akkor a konzervgyári paradicsomlé besűrítéshez jó is lenne?
> ( 60celsiuson felforró vízhez? )

Persze. Csak az a baj, hogy telemegy a gőzzel a szivattyúd, aztán a
vízzel.
Én egy olyan excentrikus, réslapátos vákuumszivattyúval próbáltam
ilyesmiket, és amikor felforrt a víz, rendesen köpködte a vizet a kimenő
oldalon. Na de ez egy önálló egység, van meghajtó tengelye, arra
rászerkesztettem egy 1kW-os fúrógépet. Utána meg adtam neki olajat, hogy
nehogy berozsdásodjon belülről.

Ha tényleg ilyenek vannak a klímákban, akkor el vagyok keseredve. Már most
is tapasztalom, hogy messze nem azt nyújtják teljesítményben, mint az
elején.

Ehhez jön, hogy a minap olvastam valamelyikőtök vagy másvalaki által
közölt linkben olyan inverterest, ami 60%-nyi áramfelvétellel többet
teljesít, mint ezek, sokkal nagyobb, 4 feletti COP-okról ír. Lehet, hogy
pusztán megtakarításból kénytelen leszek lecserélni előbb-utóbb ezeket.
Főleg, ha megmérve be is bizonyosodik, hogy már magukhoz képest is
leromlottak. Még persze majd próbálkozok gáz-utántöltéssel, de szkeptikus
vagyok. Valószínűbb, hogy már nagy a résveszteség bennük.