[Epitesz-barkacs] jo a vakummom
Mágus Bérprogram Demo
magus.demo at dpg.hu
2009. Júl. 3., P, 21:47:24 CEST
jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> 2009.07.03. 20:07:58 +2h-kor írta:
> Mágus Bérprogram Demo wrote:
>
> > ha lenne most itthon egy alábbi kép szerinti
> > http://www.zsiguli.hu/images/cikk81_ECON.jpg
> > http://www.zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=81
> >
> > akkor ez annyit tesz, hogy -0,95 -öt olvasnék 50mbar esetén,
> > és -0,97 -et olvasva 30mbar "közönséges" vákummal.
> >
> > és ez klíma szempontjából "sz at r"?
>
> Lehet, hogy nem, azért spiccen van.
> A klíma szempontjából az kell, hogy ha van nedvesség (mármint víz) a
> rendszerben, azt biztonságosan el tudja távolítani. Ahhoz meg asszem
> kevés, ha csak 30 mbar-ig tud lemenni a nyomás. Persze, ha a rendszer
> meleg, akkor elég lehet, mert a víz forráspontja hőfokfüggő.
>
> Múltkor volt róla szó, hogy a víz milyen nyomáson milyen hőfokot igényel a
> forráshoz, de hadd ne nézzem meg. A neten is biztos megvan valahol. Nekem
> néhány millibar rémlik szobahőmérsékleten.
A 24 fokos víz gőzének nyomása már csak 0.03 atmoszféra, tehát egy kicsiny törtrésze a forróvíz gőznyomásának. A hét fokos víz gőznyomása pedig már csak 0.01 atmoszféra.
itt találtam
http://www.korunk.org/?q=node/8&ev=1927&honap=11&cikk=4442
tehát 0,03atmoszféra -> 0,03bar -> 30mbar (ha el nem szúrtam)
kell 24celsiuson
> a régi nincs már benne folyadék állapotban. (Aztán az olaj egy másik
> kérdés.)
elég sok "drop-in" keveréket végignyálaztam, és nagyon jó dolgot tapasztaltam:
az R22 helyettesítőkben kb 3 -5% butángázt és kísérletek alapján propán is jó
(mindkettő az ásványolajat szereti, és ugyanígy ásványolaj van az R22-ben) és
emiatt kaphat egy csomó (95 - 97%) 407-est
(és ebből lesz a 417 -es) és nem kell olajcserét csinálni :-)
ilyen trükköt használtak emberkék a másik irányból is, a klímában a 410-eshez való
olaj volt, de kevés 410-eshez jutottak hozzá, és 95% propánt tettek bele
(így az 5%-nyi 410-es oldotta fel a saját olaját ) :-)
További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról