[Epitesz-barkacs] olajvesztés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Júl. 4., Szo, 16:40:59 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> általában észterolajok között is lehet gond

Nna innentől én rohadtul nem értek hozzá.

> itt azt írja, hogy  egy vákumszivattyú és egy autós R134a  észterolaja
> sem illik
> összekeveredni, "nem érintkezhet egymással"

Akkor ezzel a vákuumszivattyúval nem lehet ezt a gázt leszívni?

> a méhtelepes srác mesélte, hogy látott kompresszorban összetúrósodott
> trutyit

Az más. Abba már akár az eső is beleeshetett. :-)

> az lesz a vége, hogy egy pici olajat leveszek a kompiból (ha már
> olajtócsára utaló
> jelekre emlékszem, és egy lehetőleg legkisebb 2deci észterolajat vennék,
> és
> kísérletileg megnézem, hogy ősszetúrosodik-e)

Nem biztos, hogy ettől megtörténik, hogy összeöntöd. Viszont ha forró, meg
ilyen-olyan nyomás, meg szívás van ott, akkor lehet, hogy szívás van. :-)

> nem lehet  túlságosan sok, pl. a "drop-in" csereanyagban pl.
> az R22 cseréje R417 -re esetén a feltöltő szaftban csak 4-5% R600a van,
> ami csak arra kell, hogy az ásványolajba keveredjen,

Nem tudom, innentől kellene a tanfolyami ismeret, de lehet, hogy az is
kevés.