[Epitesz-barkacs] olajvesztés

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Júl. 4., Szo, 13:30:25 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.07.04. 11:29:29 +2h-kor írta:

> Tócsa? Az már komoly! Persze lehet, hogy nálam azért nem volt ilyen, mert
> az anyaföld szépen bevette. Fogalmam sincs, mennyi olaj fogyott el. Meg
> arról sincs egyelőre, hogy ha pótolni szeretném, ezt hogyan kéne.

általában észterolajok között is lehet gond

http://www.soos.hu/WEBSET_DOWNLOADS/603/RD-4%20vakuum%20szivattyu.pdf
itt azt írja, hogy  egy vákumszivattyú és egy autós R134a  észterolaja sem illik
összekeveredni, "nem érintkezhet egymással"

a méhtelepes srác mesélte, hogy látott kompresszorban összetúrósodott
trutyit

> Nem kéne kimosni, inkább szakembertől megkérdezni, melyikkel lehet
> pótolni. Biztos van olyan, ami ha más is, nem vesznek össze.

az lesz a vége, hogy egy pici olajat leveszek a kompiból (ha már olajtócsára utaló
jelekre emlékszem, és egy lehetőleg legkisebb 2deci észterolajat vennék, és
kísérletileg megnézem, hogy ősszetúrosodik-e)

> Motorolajoknál néha látok ilyen feliratot, hogy keverhető ezzel-azzal,
> tehát a szintetikus a nem szintetikussal vagy ilyesmi.

> Sehogy. Lehet, hogy ez is baj.

> Nem bizony, fogalmam sincs, mennyi kellhet bele.

nem lehet  túlságosan sok, pl. a "drop-in" csereanyagban pl.
az R22 cseréje R417 -re esetén a feltöltő szaftban csak 4-5% R600a van,
ami csak arra kell, hogy az ásványolajba keveredjen,

pl, 600ml szaft 5%-a is csak 30ml, és ha ennyi keveredik az olajba,
az pár evőkanálnyi lehet saccom szerint