[Epitesz-barkacs] olajvesztés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Júl. 4., Szo, 11:29:29 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a szintetikus olaj maradhatott nekem is a kültérinél, mert
> (gondolom én) a gáz nyomtalanul szállt el, és egy furcsa tócsa
> maradt egy helyen, ez lehetett az olaj

Tócsa? Az már komoly! Persze lehet, hogy nálam azért nem volt ilyen, mert
az anyaföld szépen bevette. Fogalmam sincs, mennyi olaj fogyott el. Meg
arról sincs egyelőre, hogy ha pótolni szeretném, ezt hogyan kéne.

> viszont az "ismeretlen" olajat is pótolni kellene, de hogy
> a "szintetikusok" egymás között össze ne vesszenek,
> ki kellene mosni a rendszerből, mielőtt új olajat tennék bele

Nem kéne kimosni, inkább szakembertől megkérdezni, melyikkel lehet
pótolni. Biztos van olyan, ami ha más is, nem vesznek össze.
Motorolajoknál néha látok ilyen feliratot, hogy keverhető ezzel-azzal,
tehát a szintetikus a nem szintetikussal vagy ilyesmi.

> neked  407-es hűtőközeg van benne, az olajat hogyan pótoltad

Sehogy. Lehet, hogy ez is baj.

> (gondolom az olaj fajtáját nem írták le a használati útmutatóban,
> csak a hűtőközeg típusát (R407) és hogy hány grammot )

Nem bizony, fogalmam sincs, mennyi kellhet bele.