[Epitesz-barkacs] jo a vakummom

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Júl. 4., Szo, 16:45:49 CEST

Balázs Bámer wrote:

> Ez engem is érdekelne, mondjuk inkább lekvárra. Van is ilyen
> szivattyúm, bár nem tökéletes, és igen hangos.

Ezt nem így kell megfogalmazni, hanem hogy:
Van egy szivattyúm, ami nem jó, de legalább szar, és még hangos is. :-)

> Mivel szoktak még vízgőzt szívni?

Orral. :-)
De ha nem hűtőgép szivattyúból készült a szivattyúd, akkor a hangossága
még megbocsátható. Pl az én excentrikus réslapátos vagy hogy hívják
szivattyúm is rohadt hangos, de felforralja a szobahőmérsékletű vizet is.

Ha a befőtt vagy víz hőmérséklete sokkal magasbb, pl 60 fok, akkor lehet,
hogy egy egészen vacak szivattyú is fel tudja forralni.

A lényeg, hogy ne ártson neki a bekerült víz. A nyomó oldalon ugye egyből
visszaalakul a gőz vízzé, tehát köpködni fogja - hacsaknem az egész
szivattyú szépen 100 fok fölé fel van melegítve. Ha üzemszerűen csinálnék
ilyesmit, ezt próbálnám ki. Az én szivattyúmban csupa fém van, talán a
tengelynél lehet valami szimmering, de nem biztos. Még a szelepek is
fémből vannak.