[Epitesz-barkacs] split téma szaftja

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Júl. 7., K, 21:48:54 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.07.07. 17:39:42 +2h-kor írta:

> Na jó, ez van üzem közben! Na de ha a kompresszor áll, mert ki akarom
> üríteni? És már 3-szor öblítettem, szóval már alig van benne olaj?

hogy a régi ásványolaj esetleges lesavasodása, stb miatt kipucolhassam
ötletadónak elolvastam  az alábbiakat ( utána írom le az én verziómat:)

persze az  r407-esre  is használnám az ötletemet, mert az olajtípus ott is
számomra ismeretlen

tehát mindkét gépemen olajpucolást kellene megoldanom

hát beleolvastam az alábbiba
---------------------
http://www.klima.hu/index.php?command=klima_news&hir_id=159

Retrofit eljárás. R-22-ről R-404A, R-507, R-407C
Az R-22 –es berendezések átállítása R-404a. ill. R-407c hűtőközegre. Nyomásviszonyait tekintve mindkét hűtőközeg közel áll az R-22 höz, alapvető különbség a kenőanyagok tekintetében van. Míg az R-22 többnyire ásványolajjal működik, addig a helyettesítő közegei kizárólag POE- azaz poliészter bázisú olajjal használhatóak. A probléma az, hogy a két olaj nem keveredhet egymással, ha a új olajban az ásványolaj tartalom normálhűtő ill. klímatartományban magasabb mint 5%, mélyhűtő tartományban magasabb mint 1% az olajozási katasztrófához vezet, az olaj betúrósodása miatt.

A retrofit eljárás menete.
1. Az R-22 hűtőközeg lefejtése
2. Az ásványolaj lefejtése - hermetikus, olajleeresztő szelep nélküli gépeknél eléggé nehézkes.
3. A POE olaj betöltése.
4. Az R-22 visszatöltése, üzemeltetés.

5. Az ásványolaj tartalom elemzése. Ha az ásványolaj-tartalom magasabb, mint 5% kezdje újra az 1. ponttól- a műveletet. Ha kevesebb, mint 5% lépjen a 6. pontra.

6. Az R-22 hűtőközeg lefejtése.
7. Adagoló szelep és tömítések cseréje.
stb
-------------
ez egy régi, r22-re szólna
ezeknél az ásványolajtartalom egy teszttel (más helyen olvastam) akár ellenőrizni is lehetne
(a lesavasodásra van egy másik teszt is )
de az r407-re is kitérek menet közben:

elvileg nem tudom lefejteni az enyémet, hát egy kis fellangyosodás erejéig megpörgetem
a kompit.
-------
(a klímás irodalom szerint léteztek olyan kompik, amikben gyárilag volt karterfűtés is)

most úgy tekintem, mint egy 2ütemű trabantot, amit olajmentes benzinnel pár percre
azért be lehet indítani, max besegíteni egy gázlánggal a motorfenék felmelegítésével
( egy kis túrapalackos kis főzővel, ami 1kW-osnál nem erősebb láng )
----
splitnél a beltéri felé menő csövet bontanám meg, rátennék egy T elágazást, vagy egy
"beszúró fogó" segítségével megcsapolnám és a rajta levő autós szeleppel
bele egy palackba
-------
tehát karterfűtéssel előlangyosítom, utána kompi indít, és 2 perc múlva "motorerővel"
a kompi kiköpte a szaftot, egy kis új szaftot bele, rámelegítés után pár perc alatt
megint üzemmeleg lenne. megint kiköpetni egy másik tartályba, és az
olajtartalmat ( valamilyen teszttel ) megnézni

ha már eléggé olajmentes

ezután olyan olajat teszek bele, aminek a gyártója is, és típusa, neve, stb
általam is ismert, tehát nem az én farkammal csapdosnák a csalánt
(én ásványolajat  és min 3-5% R600 vagy R290)
és amit egy következő motormosás után  egy túrapalackos főzővel
hasznosan el tudom égetni :-)  )

azon keresztül köpetném egy palackba
a benne levőt