[Epitesz-barkacs] Fw: csőelzárás

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2009. Júl. 8., Sze, 19:55:24 CEST

Sziasztok!

A problémát én vetettem fel. A 2,5mm vastag gumi korong
tömítés erősen domborodott, valószínűleg nem megoldás.
Ezután két kísérletet csináltam.
Elsőként 32-es KPE csődarabot a palástja mentén végigvágtam és
hőlégfúvós lágyítás után "kiterítettem". Ebből lemezollóval
vágtam ki a korongot.
Másodikként 18-as ötrétegű Al betétes csőből ugyanez, kivéve,
hogy hidegen egyengettem - már amennyire hagyta magát.
A KPE vastagsága 3,2mm, az ötrétegű 2mm vastag.
Mindkét esetben rendesen meg lehetett húzni a hollandit, nem
nyomódott el a tömítés, és a megfigyelt 1 óra alatt kb. 7
bar-on nem tapasztaltam szivárgást. Problémának látom, hogy
aszimmetrikusak a felületek.
A KPE külső falán a szinezőcsíkok távolsága kb. 23,5mm, így
legalább egy csík beleesik a felületbe. Bár ennek az anyaga
feltehetőleg ugyanaz, mint a csőé, néhány tized mm vastagságú
és inhomogenitást okoz.
Az ötrétegő csőnek különböző a belső és külső felülete (belül
lágyabbnak tűnik) és az egyengetés nyilván nyújtja ezt a belső
felületet.
A nyomáspróbát mindkét irányban elvégeztem, de sajnos csak a
hálózati víznyomás állt rendelkezésemre, szerencsésebb lett
volna egy "szakítópróbát" végezni, de nincsen nagynyomású
pumpám vagy kompresszorom.

Üdv
pi