[Epitesz-barkacs] 10-es rézcső téma

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Júl. 8., Sze, 23:12:32 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> rosszul fogalmaztam:
>
> 10-es rézcsövet szerzek, csak a fittingek (közcsavar, T elág)
> problémásak

Aha. Hát azok jó eséllyel azok is maradnak. Bár változhattak az idők...
Pedig hülyeség, hogy nincs ilyesmi, mert állítom (már máskor is írtam),
hogy pl zuhanyhoz elég, ha csak ilyesmi átmérővel megy a víz, akkor jó
hamar odaér. Márpedig ilyen felhasználás esetén kell a fitting.

> Móczik Gabi említette, hogy nyomó oldalt is nyomásmérőzné
> azaz ehhez a nyomó oldalon a 10-es csőhöz vagy egy T elágazó kellene
>
> vagy talán Móczik említette a "beszúró fogót", de ilyen néven csak a
> tankönyvekben
> van 2 helyen, az ottani leírás alapján lelki szemeimmel el is tudnám
> képzelni

Én kevésbé. A T elágazót akkor lehet berakni, ha még nincs nyomás alatt a
cucc. A beszúró akármit akkor is lehet használni, ha nyomás alatt van, de
ami ekkor be lesz szúrva, azt ott kell hagyni, nem? Ha elveszik, a lyuk
lyuk marad, és nyomás alatt nem is nagyon tudom, hogy lehet befoltozni.

> én a Moszvicsos 6-os rézcsoves peremezni való fékcsövet ismerem, :-)

Nekem fura, hogy a moszkvicshoz rézcsőből van a fék, a zsigulihoz meg
vascsőből.

> csak a nyomorult 10-es rézcsőhőz való fitting hiányzik :-( az én
> megoldási elgon-
> dolásomban

De már beszéltünk róla korábban, hogy szükség esetén elő lehet állítani
tömbből befúrással. Ez nem jó? (Igaz hogy annyira nem egyszerű, mert
leginkább 10-es méretben árulnak mindenféle méretű réz rudakat, de szükség
esetén több megoldás is létezhet, ha csak ez meg vékonyabbak vannak. Pl
lehet zömíteni, de ez nem biztos, hogy az igazi. Aztán lehet az oldalára
is felforrasztani mondjuk 5-ös anyagot, a 15 meg már elég vastag ahhoz,
hogy kapjon egy 10-es lyukat. Vagy 20-asból kiindulni, az megint van.

Sajna a metalloglobus oldala nem tartalmazza azokat az anyagokat se
teljeskörűen, amiket tudom, hogy forgalmaznak. A bronzkernél meg csak
elérési út van. De legalább lehet telefonálni mindkét helyre.