[Epitesz-barkacs] tormelek tema Re: Szetszedtem 314

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2009. Júl. 12., V, 22:08:53 CEST

engem regota foglalkoztat ez a tema, es rajottem, hogy miert van. nem azert amire gondoltok. sokaig azt hittem en is, de nem.

azert van, mert az allampolgar hulyenek van tartva, es ezert formalisan az allam le akarja rola venni a felelosseget a sajat hulyesegeert. nem az van, hogy epitesz amibol es ahogyan jolesik, es ha osszedol, akkor a te bajod.

inkabb az van, hogy a tervet tervezo kell tervezze, hatosag jovahagyja, felelos muszaki vezeto ellenorizze hogy betartjak-e, es igy tovabb. viszont ezek a mindenfele hatosagok es emberek valojaban kurvara nem akarjak hogy igazi felelosseg legyen rajtuk. ketfele modszeruk van erre. az egyik, hogy mindenki valaki masra tolja a felelosseget. az epitesi hatosag nem felel azert, hogy eszrevette-e a tervben a hulyeseget, szerinte a tervezo felel. a tervezo ennek megfeleloen nem tervez olyat, ami nincs benne a szabvanyban. habar azert jart egyetemre, hogy el tudja donteni megallna-e az igy vagy ugy, de akkor ove lenne a felelosseg. ehelyett olyat tervez, ami benne van a szabvanyban. ha az osszedol, akkor nem o felel, hanem a szabvany, vagy a gyarto, akinek a termeke nem felelt meg a szabvanynak. na ezert kell a gyartonak a megfelelosegi nyilatkozatot adnia a cucchoz, azzal ismeri el, hogy o a hunyo, ha a cucc nem felel meg a szabvanynak. es ezert keri a hatosag
 hogy mutassal mindenrol amit beepitettel ilyen papirt.

valojaban meg egy olyan rendszert hoznak letre, ami total betarthatatlan. tudjak ok is, es direkt elnezik ha nincs betartva! hiszen ha mindent betartatnanak, azonnal kiderulne hogy az egesz tarthatatlan, es felborulna a nekik kedvezo jo kis statusquo. persze ha valakit meg akarnak szopatni, tagas a lehetosegek tarhaza.

vajk