[Epitesz-barkacs] Vizek

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Júl. 13., H, 14:50:15 CEST

Vettem a kőházinál (volt alfa festék) többszörösen ioncserélt vizet.
Csináltam egy vezetőképesség mérésére alkalmasnak tűnő eszközt, és
megmértem vele az ivóvizet is, meg ezt a vizet is.

Az ivóvíz több, mint 80 uS/cm-nek adódott, amit meg vettem, arra ugyan az
volt írva, hogy jobb, mint 20uS/cm, de én bizony 3-nál is kisebbnek
találtam. Szóval egészen jónak tűnik.

Most már csak az a kérdés, hogy egy hiteles műszerrel mérve mik lehetnek a
tények.

Én két rézcsőből készítettem a mérőkét. Na igen, nem platinából. :-)
Viszont lehet, hogy ha elég nagy a mért fesz, akkor a fémfelületeken
található, anyagra jellemző feszek eléggé kiesnek.

A két rézcső megfelelő része úgy van lehatárolva, hogy az áramlási tér
közöttük tutira radiális legyen. Hálózatból adtam rá áramot egy 100kohmon
át, szóval 2,3 mA, és nagy belső ellenállású műszerrel mértem a koax
hengerek közti feszt. 4,5 és 13V. (A többi egy kis számolgatás,
integrálás...)

5 liter valami 280Ft volt vagy mennyi, szóval nem dönt anyagi romlásba.
Nem érdemes tehát beruházni emiatt készülékbe, ha nem kell naponta egy
fürdőkádat is megtölteni vele. :-)

hjozsi

Ps: még hátra van ugyanezzel az a mérés, hogy a klímából jövő víz, milyen.
De már csak érdekességképpen érdekel, mert nagyon ciki megszűrni. Az
ioncserélő előtt csak van valami szűrés is. Bár törtem a fejem, hol
lehetne olyan szűrőhöz jutni, ami úgy 0,01 mikron felett már szűr, van is
ilyesmi, de asszem hagyon a fenébe.